Re: Czy jest obecnie jakas plyta pod AMD...

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Tue 05 Mar 2002 - 15:18:34 MET

"Jarek G." <jgoralski_at_faq.net.pl> wrote:
> Pytam, bo zaraz po zakonczeniu moich bojow z wymiana auta chce wymienic
> mojego p2b-ds wlasnie na cos dualowego pod Athlona :)) Ale ze SCSI na
> pokladzie.. i tu wlasnie moi znajomi do SCSI twierdza, ze najlepiej to
> sobie zakupic u160 na osobnej karcie PCI :) CO Ty na to?

Musisz sam rozważyć oczywiste sprawy oraz swoje potrzeby. Z doświadczenia
wiem, że w ktorymś momencie możesz być niezadowolony z wbudowanego SCSI, i
wtedy tak musisz / chcesz wydać dodatkową kasę na kartę, która jest szybsza
/ ma więcej kanałów / obsługuje RAID lub coś innego. Mam pod opieką
kilkadziesiąt serwerów z wbudowanym SCSI z którego nie korzystam i dodatkową
(lub dodatkowymi) kartą (kartami) RAID, stąd doświadczenie. Miałem kiedyś
ASUS-a z wbudowanym SCSI, i nie ten kontroler był taki sobie - przyzwoity
Adaptec, ale widziałem lepsze. Jeżeli jeszcze masz u siebie P2-DS to
zgaduję, że nie chciałbyś nowej płyty wymieniać wcześniej niż za dwa lata, a
w tej perspektywie czasowej to chyba dosyć realne, że będziesz chciał lepszy
SCSI.
Osobiście (nie wiem czego tak naprawdę potrzebujesz) sugerowałbym poczekać,
aż AMD rozwiąże problem z USB na chipsecie 760MPX, kupić na nim dobrą płytę
bez wbudowanego SCSI, i dokupić kartę SCSI na PCI 64bit/66Mhz (jeszcze nie
PCI-X, ale już niewiele brakuje). Albo kupić tańsze SCSI na PCI 32bit, z
perspektywą wymiany na wydajniejsze za rok.

Pozdr

B.