Re: Nagrywarki - którą wybrać?

Autor: Wojciech Puchar (wojtek_at_chylonia.3miasto.net)
Data: Tue 05 Mar 2002 - 09:05:00 MET

Piotrek <p_soltys_at_poczta.onet.pl> wrote:
> Witam
> Nie wiem czy różnice w prędkości nagrywania są aż tak ważne jak niezawodność

nie są ważne. jak najwolniejsza dziś nagrywarka nowa jest 8x to już naprawde
to bez znaczenia.

> czy np. burn proof... Ja mam Teaca 8x i nie narzekam, brakuje mi tylko

burn proof to rozwiązanie kompensujące denność bylejakiego oprogramowania.
dużo płyt nagrałem i naprawde niewyrobienie mi się nie zdarzyło.

> jakiegoś zabezpieczenia przed opróznieniem bufora chociaż często i tak coś
> jednocześnie robię na kompie a poza kilkoma sytuacjami ewidentnie z mojej
> winy nic się złego nie dzieje. Znacznie więcej czasu niż samo nagrywanie
> płytki (ok 9 min) zajmuje mi przygotowanie materiału do nagrania a tego nie
> przyspieszy najszybsza nawet nagrywarka...
> Zresztą przy nagrywaniu z prędkością 8x jest podobno uzyskiwana optymalna
> szerokość ścieżki.

nie wiem o co chodzi Ci w tym zdaniu ale z doświadczenia wiem że płyta
nagrana z prędkością X nie czyta się dobrze na czytnikach o prędkości <X.

a że w wielu miejscach używam CDROM'ów x4 albo x2 to ma to znaczenie.
a o odtwarzaniu płyty audio w odtwarzaczu nagranej np. x16 to raczej
można zapomnieć