COM1, COM2 i DIN.

Autor: Slawomir Marczynski (slawek_at_ps.pl)
Data: Mon 04 Mar 2002 - 14:01:38 MET

1. Czy port szeregowy (COM1, COM2) moze byc w innym stanie niz:

   a) sprawny (tj. w 100%);
   b) popsuty (tj. nic nie dziala, mysz nie dziala na nim itd.)?

2. Czy przejsciowka z duzego gniazdka DIN (plyta glowna) na mini-DIN
   (PS-owata klawiatura) jest 1:1 - czy tez cos gubi i psuje?

Problem jaki mam jest taki: tablet Pentagram O'Pen dziala dobrze
z innym komputerem, ale na tym do ktorego jest kupiony za cholere
nie chce... owszem, P&P radosnie go wykrywa, sterowniki instaluja
sie, ale potem po prostu nie dziala (Windows 95, Windows 98SE).
Tablet jest na porcie szeregowym i zasilany z przejsciowki do
klawiatury. Tyle ze przejsciowka jest na mini-DIN - a nie na duzy
- i wpieta jest do PC przez kolejna przejsciowke. Zastanawiam sie,
czy przypadkiem nie jest zepsuty port (tak, to jest hardware,
wiec nie piszcie ze to NTG) i to tak, ze mysza chodzi - bo ma
np. inny protokol. Albo czy (choc dioda na tablecie ladnie miga
potwierdzajac gotowosc) te przejsciowki nie wystepuja w nadmiarze
wzajemnie sie wykluczajac. Probowalem roznych rzeczy. Ale nic
nie pomoglo. Dobre pomysly skonczyly mi sie dzisiaj o 03:10 rano.
Co prawda port COM1 jest 0x3fe int 4 na plycie, COM2 jest 0x2fe
int 3 na karcie multi I/O (bo COM2 na plycie spalil sie jakis
czas temu, ale to zupelnie inna historia) - i zastanawiam sie,
czy nie przejsc na (zupelnie nowa) inna karte I/O z obydowoma,
ale wydaje mi sie, ze port albo potrafi obsluzyc myszke XOR tablet
- albo tez nie potrafi obsluzyc myszki AND tabletu. A ten COM1
robi cos takiego - myszka tak, tablet nie. Ale moze sie myle?

Ma ktos jakies pomysly?

TIA

--
Slawomir Marczynski (Mr)
Institute of Physics, Technical University of Szczecin