Re: IBM PC-XT - co to jest ?

Autor: Krzysztof Kucharski (astrosms_at_alpha.net.pl)
Data: Sun 31 Mar 2002 - 18:58:36 MET DST

Użytkownik Smoq <NOSPAM.smoq__at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a875a6$9n2$1_at_news.onet.pl...

[...]
> Watpie zeby to byla ta ksiazka, zupelnie nie kojarze autorow.
[...]
> A co do zrodel (skoro ich nie pamietam), to wpisalem na
Altaviscie i
> Lycos'ie "Monochrome Display Adapter i znalazlo mi to m.in. cos
takego"
[...]

OK.
Jeżeli rzeczywiście matryca znaku w MDA miała 9x14 pikseli, to
masz racje. Ale w takim razie CGA byłaby niezbyt dużym
osiągnięciem: "jakiś" tam kolor, "jakaś" tam grafika kosztem
pogorszenia rozdzielczości.
Niestety, nie mam dokładnej specyfikacji MDA, więc nie wiem, jak
było naprawdę. Warto by to jakoś sprawdzić - cały czas mam
wrażenie, że autorom pomyrdały się MDA i MGC.
Ciekawostka - wszystkie te karty (MDA, CGA, MGC/HGC) były oparte
na tym samym chipie - Motorola CRT 6845 .

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski