Re: Wake Up On Lan

Autor: Mariusz Borkowski (mab_at_net.pulawy.pl)
Data: Sun 31 Mar 2002 - 02:13:53 MET DST

In article <a85b4l$3ee$1_at_news2.ipartners.pl>, Pepe wrote:

> Ile kosztuje karta sieciowa obslugujaca ten bajer, czy trudno ja dostac

Poszukaj w jakims cenniku np. "3C905C-TX-M", "3C905B-COMBO",
zreszta takich kart jest calkiem duzo, nie ma problemu z
dostaniem.

> Czy jest do tego jakis soft

Tak, w co nowszych dystrybucjach Linuksa znajdziesz
ether-wake

> Jak sie wysyla impuls do kart

Po prostu wysylajac ramke ethernetowa zawierajaca specjalny
ciag bajtow, np. przy pomocy w/w ether-wake

> jak sie to ma do sprawy internetu ( jeden zewnetrzny IP na kilka osob )

Wewnatrz lokalnej sieci nie ma problemu, jesli jednak
chcesz wlaczac komputer z zewnatrz to musi byc mozliwosc
wyslania "magicznego pakietu" z routera oddzielajacego
LAN od swiata, jesli router to zwykly komputer z Linuksem
to mozna po prostu zalogowac sie na niego z zewnatrz i
stad wyslac pakiet do sieci lokalnej.

--
                                           Mariusz Borkowski
                                mailto:borkowsm_at_ii.pw.edu.pl