Re: uszkodzony dysk (twardy format?)

Autor: Przemo (cornhole_at_darmo.alter.pl)
Data: Sat 30 Mar 2002 - 21:54:27 MET

Użytkownik "Bogdan" <bogdan_at_formica.pl> napisał w wiadomości

> jeze4li chodzi ci o lowformat to po czyms takim masz 90% procent szans, ze
> go zabijesz. Mozesz uzyc Wipe (Z strony IBM-a), wyczysci ci dokladnie
> powierzchnie dysku.

dlaczego tak sądzisz?
Sam robiłem lowlevel format na moim Seagate Decathlon 850MB i od 7-miu lat
działa pomimo kilku bad sektorów. W prawdzie low-level format nic nie
pomógł, bad sectory nie zniknęły, ale też nie zaszkodził. Oczywiście bardzo
istotne jest poprawne ustawienie wszystkich parametrów dysku przed tym
zabiegiem, bo inaczej to rzeczywiście będzie klops :)