Re: PII Intel LX/EX S1 -> FCPGA

Autor: volcan (cool_komputery_at_interia.pl)
Data: Wed 27 Mar 2002 - 12:14:57 MET

Użytkownik "Raffa" <rafalw_at_interia.pl> napisał w wiadomości
> mam starego kompa na płycie Intela LX (mostki 82371AB , 82443 LX/EX)
> jest to stary Optimus linia "Golden Line" chyba, z PII 266 (sam radiator)
> ale nie mam zadnego opisu do plyty ani namiarów na jej producenta (Bios
> AMI)
>
> chcialem wiec zapytac czy da sie tam włożyć Celeron 900 na przejściówce
(lub
> inne nie Taulatin)
> jaką przejściówkę kupić , gdzie szukac BIOS'u lub zidentyfikować płyte mam
> nr BIOS'u

Najprawdopodobniej jest to płyta Intel AL440LX Atlanta (coś takiego powinno
być na naklejce na brzegu płyty).
Niestety LX obsługuje tylko FSB 66MHz (no chyba że podkręcamy, no ale i tak
max - lecz na tej płycie raczej nierealne - bardzo niestabilne - to 83 MHz),
stabilnie do 75 MHz. Polecam zakup jakiegoś Celerona z FSB 66 MHz i
podkręcenie na 75 MHz. Z drugiej jednak strony muszę przyznać, że stałem
jakiś rok temu przed podobnym dylematem i w końcu zdecydowałem się na
sprzedaż dotychczasowej płyty głównej i procesora (właśnie Atlanta + PII 300
MHz) i kupiłem Solteka SL-75 KAV i Durona 700, którego podkręciłem na 800
(6x133) i mam super stabilny i całkiem wydajny system.
Zmierzam do tego, że takie "sztukowanie" i modernizowanie czegoś co jest z
natury przestarzałe może w końcu doprowadzić do tego, że zostanie się ze
sprzętem, który będzie nadal niewystarczający ale już niemożliwy do dalszej
rozbudowy. No i pieniądze włożone w tą rozbudowę okażą się "wtopione".
Pozdrawiam :)
volcan