Plyta ECS k7S6a + Win XP + dysk ATA100 dlaczego PIO4 ???

Autor: HETMAN_ (tomw11nospam_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 25 Mar 2002 - 20:22:42 MET

Witam

Od kilku dni jestem posiadaczem płyty ECS k7S6a + Athlon TB 1,33 Gh. Pracuje toto na dysku Seagete
ST 340823A - 40 GB z obsługą ATA 100. Wisi toto jedno na kanale pierwszym. Na drugim wisi
nagrywarka (master) HL-DT-ST CD-RW LG- GCE-8160B oraz DVD (slave) LG DVD-ROM 8080B. Niby wszystko
pracuje poprawnie, lecz zauważyłem słabą wydajność dysku. Sprawdziłem więc ustawienia kontrolera IDE
w menadżerze urządzeń. I zaskoczenie - podstawowy kanał IDE - bieżący tryb transferu - PIO4 !!!!!
Po sprawdzeniu wydajności dysku Sandrą żenujące wyniki.
Natomiast nagrywarka (jako PIO4 - master) pracuje w trybie MultiWord DMA tryb 2, a DVD-ROM (Ultra
DMa-33 - slave) w trybie UltraDMA tryb 2.
Chciałbym jeszcze zauważyć, że bios wykrywa dysk jako ST 340823A ATA100 czyli prawidłowo, natomiast
nagrawarkę PIO4 (też prawidłowo), a DVD-ROM jako UltraDMA-33.
Mniemam więc, że jest to wina systemu operacyjnego.

Proszę o radę w jaki sposób zmusić w/w dysk do pracy w trybie ATA100. Jeszcze jedno - taśmy, zarówno
do kanału 1 i 2 są 80 żyłowe czyli zgodne z ATA100.

Z góry dziękuję za pomoc.
                                HETMAN_

tomw11_at_poczta.onet.pl
HETMAN_
tomw11nospam_at_poczta.onet.pl
GG: 1124809
jak chcesz do mnie napisać wytnij z adresu "nospam"