Re: Czy mozna skutecznie wyciszyc pc?

Autor: Kzysio (kzysio_at_f2virt.onet.pl)
Data: Fri 01 Mar 2002 - 20:49:24 MET

"..." <agata_at_wp.pl> wrote:
> Jak w temacie, interesuja mnie sprawdozne pomysly, moze znacie jakies
strony
> z opisem jak to ktos zrobil. Chodzi glownie o zasilacz, obudowe

Zależy co masz w komputerze (jaka grafika, procesor, dysk), co najbardziej
hałasuje? Ja zacząłem od najgłośniejszych urządzeń:)

Jeżeli to rzeczywiście zasilacz najbardziej hałasuje, to proponuję
zmniejszyć zasilanie na 5V (lub obniżyć obroty przy pomocy układu
elektronicznego lub rezystorów) jednocześnie dokładając dodatkowy wentylator
(też na 5V) w przedniej dolnej części obudowy (jak, to zależy od tego jaką
masz obudowę - może jest tam przygotowane miejsce), który będzie wdmuchiwał
zimne powietrze do obudowy. Wentylator w zasilaczu będzie je wyciągał i w
ten sposób powstanie "komin". Dodatkowo można by wykleić obudowę matą
dźwiękochłonną.
Aby podłączyć wentylator na 5V - czerwony kabelek wentylatora do czerwonego
kabelka na wolnej wtyczce do HDD, CD-R, a czarny do czarnego. Jeżeli
wentylator nie ruszy na 5V, lub będzie się zbyt wolno kręcił, to możesz użyć
regulatora obrotów (koszt ok. 16 zł), lub użyć rezystorów (min. 3W) - np.
20-100 Om. Rezystor 20 Om wlutowujesz w czerwony kabelek - jak wentylator
nadal zbyt szybko się kręci, to następny rezystor;) Dobrze by było w czasie
prób sprawdzać temperaturę procesora i wewnątrz komputera - jeżeli Twoja
płyta główna ma "termometry", żeby coś przypadkiem nie spłonęło...
Pomoże również wycięcie kratki osłaniającej wentylator za zasilaczu - szum
się zmniejszy, ale wiatrak nie będzie osłonięty!

Inny "sposób na zasilacz", przedstawił ZOMO w wątku "dzwiekoszczelna
obudowa" z 27.02.2002 r.

--
Pozdrawiam
Kzysio