SL-75DRV4 - kilka problemow

Autor: Sławek Molenda (jeszua_at_panda.bg.univ.gda.pl)
Data: Sat 23 Feb 2002 - 13:39:38 MET

Witam.

Ponieważ mam sporo problemów, chciałem spytać się innych, czy to jest
normalne. Mam Athlona 1700+, który w żaden sposób nie chce działać z
inną prędkością niż 1.32GHz (standardowy mnożnik x11). Zaznaczę, że
jestem świeżo po wymianie płyty, z poprzednią MSI od razu ustawiłem
1.47GHz bez zbędnych ceregieli)

Próbowałem mnożników od 11,5 do 14 i jedynymi efektami było, że
komputer nie chciał wystartować. Przy okazji zmiany mnożników,
podwyższałem napięcie na procesorze, od 1,7 do 1,85 ale to też nic nie
dało.

Dodatkowo nie jestem w stanie uruchomić peceta, gdy ustawię CPU
External Clock na prędkość inną niż 120 MHz (próbowałem wszystkich
ustawień 100, 133, 140 i 150). Zawsze to samo: zatrzymuje się po
wyświetleniu parametrów karty graficznej. Może tak ma być, nie
wiem.

No i jeszcze ten nieszczęsny BIOS...jak już uda mi się odpalić kompa
(nie zawsze startuje), to rzadko udaje mi się wejść do BIOSu (prawie
zawsze dostaję czarny ekran). A jak wejdę, zapiszę, to kopmuter nie
chce startować. Biosu nie upgrade'owałem, jest to Award 6.00 PG z
12/28/2001.

IMO trochę za dużo problemów jak na jedną płytę, ale może coś źle
podłączyłem...
Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie, to będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam
--sm