Re: Jak uzyskac dzwiek w czystym dosie na AC97 (plysta ecs k7vta3 1.x)

Autor: Piotr Respondek (pytong_at_kki.net.pl)
Data: Thu 21 Feb 2002 - 18:52:20 MET

Użytkownik "Maciej Lesniak" <mac-les_at_tenbit.pl> napisał w wiadomości

> Witam

Cześć,

> Mam problem z uzyskaniem dzwieku w czystym dosie (mam ochote pograc w
stare
> gierki a nie wszystkie chodza w dos window uzywam win98se). Czytalem
troche
> w archiwum (nie tylko tej grupy) i wyczytalem ze aby ac97 chodzilo w
dosie
> nalezy w biose uaktywnic audio legacy driver (czy jakos tak) niestety w
moim
> biosie nie ma takiej mozliwosci (moge tylko wlaczyc lub wylaczyc ac97. Z
> gory dziekuje za pomoc

Z tego co pamiętam, instalator dźwięku AC'97 dodaje automatycznie
odpowiednie wpisy - do autoexec.bat. Spróbuj zainstalować najnowsze
stery - wtedy instalator odwali cała brudna robote za Ciebie ;-)
A jeśli nie - pozostaje ręczne skonfigurowanie. Będziesz potrzebował 2
rzeczy - programu - sterownika dla DOSa (znajdziesz go w katalogu ze
sterami) i parametrów karty (najcześciej port, IRQ, DMA) - nie znam ich
dla AC'97, więc niech ktoś uzupełni moje wypociny. Najprawdopodobniej:
port220, irq7, dma1). takie parametry musisz wpisac do autoexec.bat i po
sprawie, ale lepiej jak automatycznie zrobi to instalator.
BTW sprawdź, czy tej informacji nie ma w manualu płyty głownej.

Pozdrawiam,

--
* Piotr Respondek - Respio   *