Re: Jak poukladac karty?

Autor: Master Aikus IP (aikus_at_box43.pl)
Data: Thu 21 Feb 2002 - 16:42:07 MET

"ViZi" <vizi_at_poczta.onet.pl> wrote in message
> Witam. Mam problem. Jak najlepiej powkladac karty? Mam plyte Abit BE6-2, i
> karty: telewizyjna (pixelviev Playtv pro) k.muzyczna (SB LIVE) i sieciowa
> (Realtek RTL8029) . Do ktorych slotow powkladac te karty? Czy miejsce ma
> jakis wplyw na wydajnosc??

Od kiedy powstal standard o nazwie PlugAndPlay nie trzeba sie o to martwic.
Wkladasz karty poprostu tak jak Ci jest wygodnie (ze wzgledu na ... kurcze
nie wiem... ich ksztalt wielkosc (zeby o dyski nie zawadzaly jak masz
MiniATX na przyklad, albo cos) a system (lub BIOS w zaleznosci jak ustawisz)
automatycznie przydzieli kazdemu urzadzeniu odpowiednie przerwanie i zasoby.
Zdarzaja sie na szczescie bardzo zadkie wyjatki od tej zasady i czasmi
system nie moze sobie z czyms tam poradzic. Wtedy musisz pokombinowac i
troche poprzekladac, bo ktores z urzadzen po prostu nie bedzie dzialac.
Natomiast nie ma i nigdy nie bylo zaleznosci wydajnosci od umieszczenia
urzadzenia w takim to a nie innym slocie.
Powodzenia!
MA