Re: Athlon, Duron, Pentium, Celeron

Autor: Piotr Respondek (pytong_at_kki.net.pl)
Data: Wed 20 Feb 2002 - 22:56:01 MET

Użytkownik "Pan Stefan" <michalm_at_poczta.fm> napisał w wiadomości

> Ktory procesor jest najbardziej wydajny, a ktory najmniej (ogolnie w
> Windowsie, programy, gry) z zegarem 1GHZ (bez podkrecania) Athlon,
Duron,
> Pentium czy Celeron.

Najbardziej wydajny z wymienionych przez Ciebie procków to oczywiście
Athlon. BTW nie wiedziałem nigdzie Pentium (1) 1 GHz ;-). Przypuszczam, że
chodzi o Pentium 3.
Wtedy wyglądałoby to tak: Athlon> Duron (Morgan)+DDR>Pentium 3>Celeron.
No chyba że weżmiemy Pentium 3 z RD-RAMami, wtedy może przebić Durnia,
choć nie we wszystkich zastosowaniach. Generalnie jednak:
Athlon>P3>Duron - jak już ktoś wcześniej wspomniał.

> I czy duzy jest spadek szybkosci pomiedzy Duronem a Athlonem z tym samym
> zegarem?

Duron to zubożona wersja Athlona, no i tylko 200 MHz magistrala (Athlon ma
266 MHz). Różnica zauważalna w programach, które mocno wykorzystują pamięc
cache L2. Generalnie jednak różnica nie jest b. duża.

Pozdrawiam,

--
* Piotr Respondek - Respio   *