Re: dziwny atx - cały czas działa

Autor: Bogdan (bogdan_at_formica.pl)
Data: Wed 20 Feb 2002 - 10:31:33 MET

> Witam, kupiłem uzywanego kompa z obudową z zasilaczem
> ATX (taka jest naklejka i wtyczka do płyty), niestety daje się
> wyłączyć jedynie przez wyjęcie wtyczki z gniazdka, a co dzi-
> wniejsze, po wyjęciu i odłączeniu od płyty zasilacza i podłą-
> czeniu do prądu on cały działa. Gdzie szukać przyczyny?
>
> Pozdrawiam

Nie jest wina ani ustawien biosu ani zwarcia w zasilaczu ATX. Wstawanie
kompa po podlaczeniu zasilania ustawione jest zworka na plycie glownej w
(nowszych plytach jest tez taka opcja w biosie). Niewylaczanie sie moze byc
spowodowane bledem systemu. Jezeli nie mozesz wylaczyc koma przez dluzsze
(ok 4-6 s.) przycisniecie przycisku power sprawdz podlaczenie kabelka "
power on" do plyty jak i padlaczenie calego zasilcza do plyty, czasami
zdarza sie, ze ktorys [przewod w zlaczu do plyty wysunal sie z plastyku lub
nie kontaktyje. Poza tym plyta glowna musi byc przykrecona w te sposob aby
mial mase z obudowa kompa ( bez podkladek pod srubami) a komp podlaczony do
gniazda z uiemieniem.