Re: Identyfikacja płyty głównej

Autor: Luckydar (luckydar_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 20 Feb 2002 - 01:39:06 MET

Użytkownik "Krzysztof Kucharski" <astrosms_usunto__at_poczta.alpha.net.pl>
napisał w wiadomości news:a4up1q$56d$2_at_news.tpi.pl...
> Witam !
>
> Jakiś czas temu przewinął się (a może trwa nadal - nie wiem, nie
> czytam grupy zbyt dokładnie :-) ) wątek identyfikacji płyty
> głównej.

Witam! To ja m.in. mialem z tym kiedys klopot. Dzieki za odpowiedz.

> Otóż, przy braku wszelkich jawnie podanych oznaczeń typu
> i producenta można skorzystać z dwóch sposobów. Oto one:
> 1. Wersja BIOSa. Podczas startu systemu, w trakcie POST na samym
> dole ekranu pojawia się linijka, zawierająca informacje o BIOSie,
> jego wytwórcy, producencie płyty głównej.

U mnie akurat nie. Ale wszedlem w BIOS, spisalem wersje (producenta nie bylo
niestety - jak sie pozniej okazalo PHOENIX) i zapytalem na tej grupie. Ktos
uprzejmy podal mi, ze to plyta Intel RC 440BX. I to sie zgadza. Jemu za to
wielkie dzieki. A tak swoja droga - dziwne, ze taka firma lak Intel nie
nanosi swoich oznaczen (?).

> 2. Odszukać na płycie ciąg znaków, poprzedzony symbolem FCC, FCC
> ID lub ID.
> Wejść na stronę Federalnej Komisji Komunikacji (FCC - USA), podać
> żądaną część ciągu i otrzymuje się producenta i model.
> http://www.fcc.gov

Szukalem, ale to nie zadzialalo. Albo nie mialem tych oznaczen, albo nie te
spisalem.
Jeszcze raz dzieki za odzew. IMHO wielu ludziom to pomoze, bo to nie ja
jeden o to pytalem.

Pozdrawiam: Luckydar