Re: Kontroler RAID IDE...

Autor: Lee (wingchun_at_alpha.net.pl)
Data: Tue 19 Feb 2002 - 21:46:36 MET

> A co powiesz na temat kontrolerów RAID, które mają np. sześć kanałów
> IDE z możliwością hot-swappingu, widziane są przez system jako
> kontroler macierzowy SCSI i dokonują całkowicie sprzętowej realizacji
> RAID 0, RAID 1, RAID 10, RAID 3 i RAID 5? :) Widziałem takie cudo
> kiedyś w artykule opisane, miało procesor RISC i960, własną pamięć
> i miejsce na cache i wydajność według testów naprawdę niezłą.

Taaa a cena pewnie kosmiczna :) o ile orientuje sie w temacie czasem taniej
kupic starszy kontroler SCSI o podobnych lub wyzszych parametrach. wiem ze
takie rzeczy istnieja, niestety nie zawsze sa optymalnym wyjsciem z sytuacji
(cena, ilosc dyskow - do RAID 5 potrzeba min 3 dyski) Zas co sie tyczy
wydajnosci IDE to ze SCSI jest jej jeszcze dosc daleko - oczywiscie w
wymagajacych zasosowaniach a nie przy grze w Quaka :)) ale juz dawno bylo
wiadomo ze dyski SCSI przewyzszaja IDE pod wzgledem wydajnosci w systemach
bazodanowych - chyba najodopwioedniejsze zasosowanie dla Raidow gdzie duze
znaczenie ma wydajnosci dyskow i bezpieczenstwo umieszczonych na nich danych

> Oczywiście zgadzam się, że niby-RAID jest o niebo tańszy i czasem
> ma nawet sens :)

Co rozumiesz pod pojeciem niby-RAID ?? poziom 1, 0 , 10, 3 a moze 5 ?? bo wg
mnie kazda z tych opcji to RAID
pozdrawiam
Robert