Problem z pamiecia L2 cache oraz slabe osiagi CPU

Autor: leorom_at_poczta.onet.pl
Data: Tue 19 Feb 2002 - 07:36:57 MET

Witam

Moze tutaj ktos mi pomoze.
Kiedys juz poruszalem ten temat ale klopoty pozostaly, otoz mam nastepujacy
problem:

Chodzi o slabe osiagi CPU pokazywane w programie diagnostycznym
TestCPU

Moja konfiguracja:
AMD K6-2 400MHz
Plyta glowna GA-5AA
Pamiec 64MB DIMM
Karta dzwiekowa SB 64 PCI

A oto wyniki:
(obok dla porownania wyniki przykladowego procesora K6-2 400MHz
podawanego w tym programie)

TestCPU
Memory 1 -172MB/s -209MB/s
Memory 2 -39MB/s -733MB/s !!!
Calculations -47 -134 !!!
Tests
   Dhrystones -67 -163 !!!
   Whetstones -76 -89
   MIPS -128 -129
   MFLOPS -83 -84

Straszne sa roznice w tych trzech testach, co moze byc ich przyczyna.
Zauwazylem rowniez, ze program ten pokazuja mi brak pamieci L2. Przeciez ta
pamiec powinna byc dostepna z plyty glownej.Procesory AMD maja pamiec L1 a
brakujaca pamiec L2 uzupelniaja sobie z plyty glownej. W Biosie jest wlaczona.
Wiec dlaczego w moim przypadku jej nie ma?

A oto wyniki z Sandry 2000
Memory Benchmark
CPU/Memory - 134
FPU/Memory - 138

CPU Benchmark
CPU Dhrystone - 451
FPU Whetstone - 450

CPU Multi-Media Benchmark
Integer MMX - 719
Floating-Point 3D Now 1050

Acha ..... Sandra pokazuje, ze na plycie jest dostepna pamiec L2 cache
512kB. Wiec pamiec L2 jest, tylko procesor z niej nie korzysta ... tak
wynika z testu TestCPU.

I najwazniejsze ... wszystko jest OK do momentu zainstaowania karty dzwiekowej.
Osiagi spadaja w momencie jej zainstaowania. Kiedy odinstaluje karte dzwiekowa
wzrasta wydajnosc CPU oraz prawidlowo dziala pamiec L2.

Wiec co jest nie tak.

Bede wdzieczny za jakiekolwiek porady ........

Pozdrawiam,
Roman Lewiński
renrom_at_box43.gnet.pl (adres do prywatnej korespondencji)