ile watt pobiera PC - dobor UPSa

Autor: Lee (wingchun_at_alpha.net.pl)
Data: Mon 18 Feb 2002 - 17:15:05 MET

witam
mam zamiar kupic UPS stad moje pytanie. Nie chce przepalacac za moc ktorej
nie potrzebuje. Potrzebny mi UPS mogacy zasilac PC (pentium 200MMX, 3 karty
PCI - grafika, siec 3 com 100Mbit, sterownik ATA 66, 4 urzadzenia ATAPI - 2
dyski U5 1 starszego typu i 1 CDrom) przez okolo 20 -30 min od zaniku
napiecia. Zasilany ma byc tylko PC bez monitora
jesli ktos wie ile przecietnie konsumuje takie urzadzenie ew potrafi podac
jakiej mocy powinien byc UPS bede bardzo wdzeczny (ups powinien miec zlacze
rs 232 - najlepiej firma APC)
A swoja droga to jak obliczyc szacunkowo moc pobierana przez karty, napedy
itp - w koncu wszystkie te urzadzenia maja jakies standardowe parametry. Z
pewnoscia przyda sie to osobom chcacym kupic nowy zasilacz ew jak ja UPSa
:))

Howk
Robert