Partycje źle ograniczone

Autor: Stanisl/aw Pal/gan (palsta_at_wp.pl)
Data: Sun 17 Feb 2002 - 20:25:39 MET

Witam i opowiadam
Dysk 30 GB /IBM/ podzieliłem na:
1 podstawowa - 3,5 GB
2 podstawowa - 4,5 GB
3 rozszerzona: /log D, E, F każda - 7 GB/
PM6.0 Info nie ma zastrzeżeń do samych partycji, natomiast dużo do
geometrii. Podstawowe - OK - są przed cylindrem 1023. Wszystkie pozostałe
kończą się na cyl. 1023 /rzeczywista ilość cyl - 3736/.
Z tego tytułu nie mam żadnych problemów w pracy dwóch systemów
zainstalowanych na partycjach podstawowych. Zamierzam zainstalować R.H. na
part. log. D. Jej początek to cyl. 979 /przed strefą błędów/.

Teraz pytania:
1. Czy instalować nie zważając na błędy geometrii,
2. Czy poprzedzić to naprawą błędów?

W drugim przypadku pozostanie mi fdisk linuksa. Wtedy następne pytanie: czy
zmiana cylindrów pociągnie za sobą formatowanie i ew. czego?
Proszę o rady.
Pozdrawiam
SP