Re: VGA => VESA

Autor: slawek_xl_at_poczta.onet.pl
Data: Sat 16 Feb 2002 - 23:11:31 MET

>        Jest coś takiego jake VESA UniVBE -- ale to dodaje
> różne tryby VESA ale nie wiem, czy podmienia.
>        Kiedyś widziałem TSR'a symulującego na Herculesie
> CGA, więc wszystko jest możliwe. :)
> --
> * Filip Ozimek * filip(at)zamoyski.edu.pl * kiedys 2:480/33.56 *

UniVBE (SciTech Software) to rozszerzenie biosu dla niektórych kart superVGA
dla zapewnienia zgodności ze standardem VESA 2.0.

Tu chodzi o co innego:
Karta grafiki odsługuje VESA 2.0, natomiast program dosowy nic nie wie o VESA i
wysyła dane w trybie 12H (640x480x16col).
TSR powinien zmuszać kartę by przyjmowała te dane i pracowała w którymś z
trybów VESA 640x480 (jak w pytaniu).

Dzięki za dobre chęci!
pozdrawiam
Sławek

p.s.
Co się tyczy symulacji kart CGA to pamiętam color.com i inne które nieraz
ratowały właścicieli poczciwych herkulesów.