Re: Riva 128

Autor: Depesz (sofista_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 16 Feb 2002 - 16:51:40 MET

Użytkownik "Bozon" <keller__at_kki.net.pl> napisał w wiadomości

> Mam taki problem. Posiadam Rive 128, wiem ze jest to juz stara karta , ale
> na nowy sprzet nie mam funduszy. Jest z nia tylko jeden problem , niektore
> gry np. Quake 2, Homeworld nie wykrywaja akceleracji sprzetowej. Kiedys
bylo
> wszystko ok, do czasu kiedy zainstalowalem Win ME. Sciagnolem nowe
> sterowniki, ale to nic nie pomoglo.

Problem leży właśnie zapewne w sterownikach. NVidia przestała już dość dawno
wspierać Rive128 i nie napisała wlasnych oficjalnych sterownikow do WMe, W2k
i WXP, a jedynie napisała je dla Microsoftu - są one dołączone do instalek
tych SO. Jak nietrudno się domyślać Microsoft nie zamówił modułu do OpenGL i
dlatego gry korzystające OGL-a nie chodzą na tych sterownikach. Jeżeli
chodzi o WMe to sprawa jest jeszcze znośna bo prawdopodobnie powinny dobrze
działać stare sterowniki NVidii - ostatnia wersja to bodajże 3.37 ale mi
najbardziej odpowiadały 2.77. Nie jestem tego absolutnie pewny bo nigdy nie
miałem WMe. Jeżeli chodzi o W2k i WXP no to sprawa jest chyba beznadziejna,
można eksperymentować z NT-kowymi sterami, ale przynajmniej w mi znanych
przypadkach od czasu do czasu powodują one zwisy. Gdyby ktoś znał może
jakieś sterowniki do tej karty pod W2k, to byłbym wdzięczny za info.
Pozdro.

Depesz