Uziemienie gniazdka elektrycznego

Autor: .:martin:. (martin_at_megapolis.pl)
Data: Sat 16 Feb 2002 - 11:20:30 MET

Moze bedzie NTG ale problem ciekawy.
Mam siec lokalna i odwieczny problem - nieuziemione gniazdka i kopiacy kabel
sieciowy (BNC, czasem jak niezle daje to az na moment zapala sie neonowka
:) )
Ostatnio bawilem sie neonowka i doszedlem do nastepujacego wniosku:
badajac uziemione gniazdko, przykladajac palec do uziemionego lub
wyzerowanego gniazdka, neonowka zaczyna swiecic silniej. Na chlopski rozum
wydaje mi sie to jak najbardziej prawidlowe.
I teraz pytanie - moze znajdzie sie jakis elektryk. Czy w ten sposob moge
sprawdzac czy gniazdko jest uzmienione lub wyzerowane? (aha przy uziemionym
bolcu neonowka pali sie silniej niz przy wyzerowanym)

Dzieki za pomoc.
Pozdrawiam. Marcin