Odtwarzanie mpegow i dwa twardziele

Autor: Kalaf (kalaf_at_acn.waw.pl)
Data: Fri 15 Feb 2002 - 19:54:29 MET

Mam dwa identyczne twarde dyski 60 gb Seagate, plyte glówna ECS K7S5A
oraz Windows’a 98 SE i mam problem, poniewaz filmy w formacie MPEG nie
odtwarzaja mi sie poprawnie. Dzieje sie tak tylko przy wlaczonym drugim
dysku, bo gdy odlacze go w biosie wszystko odtwarza sie poprawnie.
Filmów w tym formacie (przy wlaczonych dwóch dyskach) praktycznie nie
mozna ogladac (ani przewijac) poniewaz „progress bar” szybko biegnie do
konca filmu, a gdy juz stanie na koncu, film jest odtwarzany dalej,
jednak po kilku
sekundach wiesza sie na dobre. Najdziwniejsze jest to, ze nie mam tego
problemu przy formacie AVI, ani przy innych formatach czy tez innych
operacjach typu odtwarzanie mp3 czy granie w gry zainstalowane na tym
dysku. Filmy w formacie MPEG, z którymi mam klopot sa w stu procentach
sprawne (opcje typu nie dociagniety film z internetu nie wchodza w gre).
Aby zmniejszyc prawdopodobienstwo podawania ewentualnych chybionych
porad, wymienie czego juz próbowalem: 1) podlaczylem same twarde na
dwoch osobnych tasmach
(bez napedow), 2) wylaczalem takze w kazdym z nich DMA, 3) akcje typu
nagraj playera na ten sam dysk, na ktorym jest film, tez nic nie daja,
4) odpalalem Windows’a osobno na kazdym z dyskow i wszystko bylo
poprawnie.

Za wszystkie wskazowki z gory dziekuje,
Pozdrowki