Niski transfer z dysku

Autor: Grzegorz Skaruz (grzegorz_at_skaruz.com)
Data: Thu 14 Feb 2002 - 18:41:21 MET

Mam zadziwiajaco niski transfer z dysku i CDROMu podlaczonych do
drugiej tasmy. Ale moze najpierw konfiguracja:
SOltec KAV75, Duron800, 128MB, IBM 30GB ATA100 7200RPM, Win2000
(zainstalowany na drugiej partycji, ale to nie powinno byc zrodlem
problemow). VIA4in1 w wersji 3.7

Dysk mam jako master na pierwszej tasmie (80-zylowa), na drugiej
(40-zylowa) jako master jest CDROM (LG 52x), czasem tylko podlaczany
jest dysk Seagate 2,1GB (jako slave na druga tasme) do kieszeni.

W przypadku gdy nie ma dysku w kieszeni odczyt z CDROMU mam na
poziomie 1,5MB/s (sprawdzone na kilku plytkach). Transfer z dysku
bedacego w kieszeni (nie tylko tego 2,1GB) mam na poziomie 2,8MB/s.
W tracie kopiowania z CDROMU skacze myszka i ogolnie caly komp.
zwalnia. Zwykle odpalenie notatnika trwa kilka sekund. Podczas
kopiowana z dysku i na dysk (z kieszeni) praktycznie nie mozna nic
robic. Jest nawet problem z przelaczeniem okien. Jesli kopiowany jest
duzy plik (np. film) to nawet zegar zaczyna sie poznic. Po resecie
jest juz dobrze, tzn. wskazuje prawidlowy czas.

Ogolnie komp. chodzi dobrze i wszystko dziala stabilnie, ale dobija
mnie jak mam cos kopiowac. Co moze byc przyczyna jakiego zachowania
systemu podczas kopiowania?

--
Grzegorz Skaruz # http://www.skaruz.com # grzegorz_at_skaruz.com
"Make it idiot proof and someone will make a better idiot."