Re: Karta grafiki Dual Head LCD

Autor: Slawek Pelka (Slawek.Pelka_at_globalintech.pl)
Data: Thu 14 Feb 2002 - 15:06:25 MET

"Roman Chšdzyński" <rchadzynski_at_poczta.onet.pl> wrote in message...
> Witam
Czesc ;-)

> Nam pytanie czy zeby karat grafiki obslugiwala dwa monitory LCD musi buc
> jakas specjalna czy to wszystko jedno aby byla dwu dwumonitorowa
Wg mojej wiedzy:
Teraz wiekszosc monitorow LCD ma zlacza D-SUB czyli analog VGA.
Nieliczne maja zlacza podwojne (VGA i DVI) ale to powoduje, ze cena monitora
idzie w gore.
Ponadto czesto z monitorami LCD nie dodawany jest kabel DVI, jesli bys go
potrzebowal
to dodatkowy koszt i to niemaly.
No i jednostkowe egzemplarze tylko ze zlaczem DVI - tu czesto do monitora
dodawana jest
karta graficzna z wyjsciem DVI.

Z drugiej strony karty graficzne:
Porazajaca wiekszosc kart graficznych ma wyjscie VGA, a drugie to albo
tv-out albo zlacze DVI.
Zdazaja sie tez karty (zdaje sie ze Matroksa) posiadajace dwa zlacza VGA.
Oczywiscie drozsze markowe karty, to pelna dowolnosc zlacz... ale to jest
inna
bajka.
Wybor nalezy do Ciebie.

> ( wyczytałem na stronach matroxa ze wypuscili pierwsza karte obslugujaca
> dwa LCD i mnie to zaniepokoilo bo wlasnie chcemy karte do tego celu)
Pewnie chodzi o karte Dual-DVI ? Czyli karta z dwoma wyjsciami DVI...
Poczytaj powyzsze uwagi (monitory z DVI wychodza drozej, przynajmniej na
razie,
a nie wplywa to jak mi wiadomo, na jakosc wyswietlanego obrazu).

Czytalem chyba w newsroom.chip.pl o komputerze wyposazonym w dwa monitory
LCD.
Moze taki zestaw bylby ciekawym wyjsciem...
A z innej beczki, dlaczego akurat dwa LCD i do czego beda uzywane ?

--
Pozdrawiam,
Slawek