Re: Cichy wiatrak - jeszcze jedno rozwiazanie

Autor: slawek_xl_at_poczta.onet.pl
Data: Tue 12 Feb 2002 - 21:10:11 MET

Teoretycznie oczywiście masz rację. Praktycznie zresztą też w 99.99%.
"spali się" - miałem na myśli : ulegnie uszkodzeniu tak, że nie będzie
przewodził prądu.
To te umownie przyjmijmy 0.01% z którymi ja miałem do czynienia.

Otóż kiedyś wpadłem na podobny pomysł z tym, że chodziło o dwa wentylatory
połączone szeregowo w zespole zasilacza.
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.comp.pecet&aid=15273925
Wprowadziłem to w życie i oba kręciły się cichutko. Przestało działać właśnie
jak demonstrowałem koledze mój cichy sprzęt. Po otworzeniu obudowy okazało się,
że wiatraki stoją.
Zbadałem je - jeden był "martwy" - omomierz ani drgną. Przyczyny nie znam.
Takie to bywają niespodzianki.

Dałem pozostałemu przy życiu wiatrakowi 9V (stabilizator 7809) i tak zostawię.

Życzę powodzenia w eksperymentach.
Sławek

ps
sorry za odpowiedź "nad" ale już wcześniej było poplątane