Re: ATI Radeon 8500 - problem z jakoscia obrazu w filmach

Autor: SirDavid (adamd_at_fastmail.pl)
Data: Tue 12 Feb 2002 - 09:49:53 MET

On Mon, 11 Feb 2002 16:43:19 +0100, "Enio" <tkobosz_at_mp.pl> wrote:

>Mialo byc pieknie, mialo byc kolorowo i wspaniale. A jest... syf :-(
>
>Konkretnie chodzi o to, ze obraz w Overlay (DivX, DVD itp) jest dziwny i
>brzydki.
Przeczytałem inne odpowiedzi i muszę dopowiedzieć bardziej
konktretnie. Problem brzydkiego overlaya (z tzw. posteryzacją) dość
długo nie był rozwiązywany w kolejnych wersjach driverów. W tych
starszych wystarczyło jednak w ustawieniach overlaya, w gamma zjechać
z 1 na 0. I było wszystko pięknie, z tym że np. PowerDVD przywracał z
powrotem 1 i trzeba było za każdym razem to ustawiać. Czytałem wtedy
na Rage3D forum, że najstarsze drivery miały lepszy overlay (jednak
nie idealny), ale tego nie sprawdzałem. A to dlatego, że od którejś
wersji driverów problem ten został najpierw trochę, a potem zupełnie
poprawiony. Teraz, w chyba już 3-ch ostatnich wersjach (beta) driverów
problem brzydkiego overlaya w zasadzie nie istnieje (nadal
przestawienie gamma na 0 jakby poprawia jakość, ale i bez tego nie ma
żadnej posteryzacji i jest ok).

Najnowsze drivery można znaleźć na http://www.rage3d.com/
albo nawet w różnych polskich serwisach.

Chcę też zdementować pogłoski jakoby były inne wersje driverów do
wersji retail i OEM, ja instalowałem na próbę wszystkie drivery jakie
się w sieci pojawiały i z żadnymi nie miałem problemów (mam OEM).
Chociaż... od dłuższego już czasu mam wgrany bios od retail, więc może
to dlatego. Ale jakoś nie wierzę w oddzielne drivery do obu wersji,
jak ktoś coś trakiego rzeczywiście widział, to chętnie też to zobaczę.
A może chodzi o te nowsze OEM-y z pamięciami 4ns, albo jeszcze o
jakieś inne? Tego niestety nie mam jak sprawdzić. W każdym razie nie
wiedziałem jeszcze na sieci informacji, żeby jakieś drivery były tylko
do wersji retail.

Adam.