pielegnacja LCD... i nie tylko

Autor: mcaron_at_poczta.onet.pl
Data: Mon 11 Feb 2002 - 11:42:28 MET

Chce kupic komputer :) Generalnie juz pewne doswiadczenie z tymi glupimi
maszynami juz mam i znaczna czesc konfiguracji juz sobie dobralem, interesuja
mnie tylko szczegoly dotyczace monitora i karty graficznej. Mam nadzieje, ze
drodzy fachowcy mi pomoga, za co z gory dziekuje! (komputer bedzie do
zastosowac domowych)

1. Przede wszysrtkim: Chce kupic 15' monitor LCD. Jaki mozecie mi doradzic?
2. Interesuje mnie kwestia czyszczenia monitorow LCD. Wydaje mi sie, ze sa one
bardzo podatne na wszelkie zabrudzenia i zarysowania. Jak to czyscic, zeby tego
nie zniszczyc?
3. Sprzedawca w sklepie mowil mi o monitorach z wejsciem cyfrowym. Czy warto z
tego korzystac w zastosowaniach domowych? Domyslam sie, ze potrzebna do tego
karta graficzna z takim samym wejsciem. Czy karta Ge Force 2 GTS ma takie
cudo?...
4. ...a skoro mowa o karcie graficznej. Zamierzam wlasnie wydac pieniadze na Ge
Force 2 GTS. Jakies opinie, sugestie, uwagi?
5. Wrocmy jeszcze na chwilke do monitora. W charakterystyce roznych modelow
zauwazylem pewne paramerty, ktore nie sa dla mnie specjalnie jasne. Mianowicie:
a) kontrast: 250:1 (bywa tez 350:1). Czy 250:1 wystarczy czy lepszym
rozwiazaniem byloby kupic monitor z parametrem 350:1? Przypominam - komputer do
zastowania domowego.
b) 250 cd/m2 - tutaj to wogole nie wiem o co chodzi. Czy 250 cd/m2 to dobry
parametr?
6. Niedlugo mam zamiar kupic kamerke. Chcialbym podlaczyc ja do komputera i np.
zgrywac film i wypalic na plytke. Model kamery ktora mam na oku posiada wejscie
USB i plyke z oprogramowaniem do PC. Czy to juz wszystko co bedzie mi potrzebne
czy potrzebne sa jeszcze jakies specjalistyczne urzadzenia (karta TV itp.)?

z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi, opinie, sugestie!

pozdrawiam serdecznie

Przemek