Re: S.M.A.R.T a SpinUptime

Autor: Jarek (nospam.djberg_at_wp.pl)
Data: Sun 10 Feb 2002 - 22:31:47 MET

On Sun, 10 Feb 2002 09:58:25 +0100, "Marcin" <brak_at_adresu.pl>
napisał(a):

>Użytkownik "KajZed" <kajzmuda_at_polbox.com> napisał w wiadomości
>
>Wlasnie zainstalowalem sobie ten programik, i najblizsze prognozowane
>wystapienie T.E.C. jest blizej nieokreslone.Co to jest T.E.C.? Na na jakie
>parametry patrzec? Ktore parametry informuja o zblizajacej sie smierci
>dysku?
>
>Moj dysk to Seagate ST313032A

Ja też sobie ten programik zainstalowałem i od razu wyłaczyłem
monitorowanie funkcji SpinUpTime, ponieważ jest to czas potrzebny na
całkowity rozruch dysku, a on nieraz się zmienia o kilka milisekund i
wtedy program sygnalizuje to. Czas ten jest myślę mierzony a następnie
zapiwywany w elektronice HDD podczas włączania kompa. Tak samo jest z
ilością godzin pracy - tu można komuś udowodnić, że sprzedaje
używanego mocno HDD a nie nowego, zapisywana jest też liczba
nieskorygowanyc błędów zapisu lub odczytu, ilość wyłaczeń, liczba
alokowanych sektorów tzn uszkodzonych miejsc na nośniku, które zostały
zastąpione sektorami rezerwowymi. A może ktoś zna program typowo
informacyjny odczytujący tylko to co zostało zapisane w elektronice
HDD przez system S.M.A.R.T?
W ustawieniach programu należy wybrać tryb pracy na advanced i podane
przeze mnie przykładowe parametry odczytać z atrybutu RAW - zapis
szesnastkowy, w przypadku mojego HDD pozostałe liczby dziesiętne nic
mi nie mówią.

--
Pozdrawiam
Jarek