Re: Dysk-DMA

Autor: Enio (tkobosz_at_mp.pl)
Data: Sun 10 Feb 2002 - 12:15:00 MET

> Kupilem dysk Segate 60GB i po uruchomieniu
> go musze wylaczyc DMA w wlasciwosciach
> Generic IDE Disk Type 47 . Przy zalaczonej
> funkcji DMA predkosc komputera jest na poziomie
> 486 a mam Athlon 1,6 Ghz 128 ram. Czy to jest
> normalne czy dla tak duzych dyskow trzeba w PC
> cos jeszcze ustawic.

Mam nieco pokrewny problem z tym samym dyskiem Segate 60GB,
na plycie AsusP4B-266, P-4 1.8, Win98SE.

Bez wlaczonego DMA wyciaga zalosne 6 MB/s,
z wlaczonym DMA - 58 MB/s.

Jest to dziwne, bo ten sam dysk na plycie Asus CULS-2
osiagal odpowiednio:
bez DMA - 24 MB/s
z DMA - 57 MB/s.

Skad taka ogromna roznica w transferze bez DMA?

Dzieki!

Enio