Swietlowki i czestotliwosc odswiezania obrazu

Autor: Art (art_at_hotmail.com)
Data: Fri 08 Feb 2002 - 20:29:41 MET

Witam

Otóż czytałem ostatnio Entera, a konkretnie test monitorów i napotkałem tam
taką wzmiankę, iż przy oświetleniu świetlówek bardziej przyjaznym dla oczu
jest ustawienie monitora na 75 Hz niż na 85.
Zastanowiłem się i wysnułem takie wnioski:
Wielu ludzi świadomych tego, że ważna jest częstotliwość odś. obrazu w pracy
przy monitorze, chce ją ustawić możliwie wysoko a tu takie ograniczenia. Dla
mnie to zupełna paranoja !!!
Ja jak to czytałem to wpierw chciało mi się śmiać.... ale to wcale nie jest
takie smieszne.
Tym bardziej jak zdałem sobie sprawę jakie oświetlenie rządzi w naszych
miejscach pracy, szkolach, uczelniach - ogólnie mówiąc bardzo dużo
świetlowek. Masz dobry monitor, chcesz mieć komfort pracy, ale nic z tego,
skoro masz feralne oświetlenie. Przynajmniej tak wynika z tegoż artykułu w
Enterze (5/2001).

A jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Czy mając do dyspozycji
częstotliwość 85 Hz, pracując przy świetle ze świetlowek zmniejszylibyście
ją do 75 Hz ?