USB i VIA 266A

Autor: Radio Erewan (radek_at_cdrom.pl)
Data: Fri 08 Feb 2002 - 02:15:52 MET

Witam!

Może właśnie zmieniam wyznanie ;-). Mam do sprawdzenia i wyboru 2 Athlony
1,1 oraz XP 1600 i niskobudżetową płytę główną na chipsecie VIA KT266A.
Przełożyłem bebechy i reanimowałem Windows XP. Wszystko OK tylko świruje mi
USB. Cyfrak przyłączony do komputera pojawia się i natychmiast znika... To
ewidentnie problem płyty/instalacji/konfiguracji, bo na i815 z kompa obok
wszystko pryka. Klawiatura jest też USB. Nie udaje mi się przypiąć aparatu
przez przelotkę w klawiaturze jak i bezpośrednio z z gniazda w komputerze.
Całkowite obciążenie USB to klawiatura i czasem aparat, więc nie sądzę by
brakowało prądu.

Zainstalowałem oczywiście 4 w 1 i nie wiem czy potrzebnie (ale już po
zaistnieniu problemu) jakiś USB Filter driver (?). Co prawda za chwilę
zainstaluję Windows ponownie, ale może to nieusuwalny ficzer AMD/Via?
Gdyby nic się z KT266A nic nie dało zrobić, to czy są jakiekolwiek inne
sensowne rozwiązania dla Athlona? Doskonale by było, gdyby płyta była
dwusystemowa (SDRAM/DDR) bo stary RAM przez jakiś czas chciałbym zachować.

Wszelkie sugestie mile widziane (tylko darujcie sobie ten SDRAM, bo ja wiem,
że DDR jest szybszy, tylko finanse mam za krótkie - giga DDRów trochę
kosztuje).

Pozdrawiam
Radek