Re: Jak najszybciej przeniesc system?

Autor: Michal Letowski (milet_at_geocities.com)
Data: Thu 07 Feb 2002 - 22:38:00 MET

Użytkownik "Alti" <alti_at_NOSPAMo2.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Arek Wolowicz" <wolek_at_pf.pl> napisał w > I gotowe.
>
> IMHO kajne szanse bo zeby sie zbootowal to musi miec w odpowiednich
> miejscach pliki rozruchowe. Ale nie wiem. Przetestujcie i dajcie znac czy
> sie udalo.

Nie musi miec plikow rozruchowych w odpowiednich miejscach!
Przenosilem w ten sposob system juz dwa razy, chociaz
z drobnymi roznicami:
1. Wylaczamy (w BIOS-ie) stary dysk, wlaczamy nowy.
2. Startujemy z dyskietki i FDISK-iem robimy partycje,
w tym jedna aktywna (na nowym dysku), formatujemy jako systemowy.
3. Wlaczamy stary dysk, jezeli jest ustawiony jako master
to system wystartuje z niego.
4. Kopiujemy zawartosc ze starego na nowy, pamietamy o
plikach ukrytych i systemowych.
5. Dysk stary odlaczamy, zostawiamy tylko nowy
i startujemy z niego system.

Sposob jest prawie idealny... Niestety, okazuje sie, ze
przy kopiowaniu skrocone nazwy plikow MS-DOS nie sa juz
takie same, a niektore wpisy w rejestrze zawieraja wlasnie
skrocone nazwy. Czyli np.:

Microsoft Office -> MICROS~1
Microsoft Hardware -> MICROS~2
Microsoft Games -> MICROS~3

po przegraniu moga sie zmienic:
Microsoft Office -> MICROS~2
Microsoft Hardware -> MICROS~3
Microsoft Games -> MICROS~1

I oczywiscie pojawiaja sie problemy...
Zeby im zaradzic, przed rozpoczeciem kopiowania najlepiej
upewnic sie, ze zadne dwa katalogi nie maja takich samych
poczatkow nazw.

Michal Letowski