Re: Przetestujmy swoje maszyny pod dosem ;)

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Wed 06 Feb 2002 - 15:54:16 MET

"Dzik" <piotrek204_at_wp.pl> wrote:
> To mnie wlasnie dziwi, w domu na A1,4 mam
> okolo 1.600.000 wiec niewiele
> wiecej niz PIII 1GHz cos mi tu smierdzi prowokacja Intela ;)))))

niekoniecznie. Program pisany pod DOS (czyli działający w trybie 16-bit,
inaczej "tryb rzeczywisty") inaczej adresuje pamięć niż w trybie 32-bit
(tryb "rozszerzony") . W efekcie (ten sam kod maszynowy) zupełnie inaczej
korzysta z pamięci w zależności od trybu pracy procesora.
Być może Intel zachował jeszcze jakieś ślady optymalizacji pod tryb
rzeczywisty, natomiast AMD nie, i dlatego Intel jest szybszy. Gdyby taki sam
program przekompilować do trybu 32-bit, efekty mogłoby być zupełnie inne.
W ogóle test prędkości procesora robiony pod DOS nie ma sensu, bo przecież
nie zamierzasz chyba komputerka w tym trybie używać.

B.