Re: Athlon 1.G XP - temeratura pracy

Autor: Paweł Paluszyński (p.pawel_at_hot.pl)
Data: Tue 05 Feb 2002 - 11:14:06 MET

Użytkownik "Straits" <straits_at_go2.pl> napisał w wiadomości

> A dalas paste miedzy radiator a proca ??? U mnie na XP 1700+ jest 38 st.C
> jak startuje - i 50 st.C (max) po wielu godzinach grania. Pozatym czy
> napewno masz 1.6GHz ? Czy 1600XP+ ? Bo to 2 rózne sprawy... ale to tylko
tak
> przy okazji..

Ja mam ciekawy problem odnośnie temperatury XP 1600+. Mam dwa komputery,
jeden z płytą Solteka SL-75KAV-X na VIA KT 133A a drugi na płycie DFI 75EC
też z chipsetem KT133A. Parę dni temu kupiłem procesor XP 1600+ i chciałem
go założyć do płyty Soltek. Niestety w instrukcji nie było kombinacji jak
ustawić mnożnik na 10,5 (a różne próby nie przynosiły rezultatu), więc
przełożyłem do komputera płytę DFI i zamontowałem go na tej płycie,
temperatura podczas dłuższej pracy wynosiła około 47-48 stopni, a po
rozgrzaniu programem CPUStabilityTest dochodziła do 52 storni. Jednak od
czasu zmiany płyty zaczął wolno mi działać internet (mam SDI) więc na
wszelki przypadek przeinstalowałem Windows. Nie przyniosło to rezultatu,
żadne zmiany w BIOSie też nie pomogły, co chwile stawał transfer i ogólnie
ściąganie z serwerów ftp i przeglądanie stron chodziło "na pół gwizdka".
Udało mi się jednak ściągnąć nowszą instrukcję ze strony www.soltek.com.tw
i znalazłem ustawienie mnożnika na 10,5. Okazało się Temperatura procesora
na Solteku wynosi 57 stopni. Przyzwyczaiłem się, że na Solteku jest wyższa
niż na DFI bo różnice są w czujniku (na DFI jest mała kuleczka w gnieździe
pod procesorem i nie dotyka go bezpośrednio, a na Solteku jest taka
tasiemka, która ma styk z procesorem), ale po rozgrzaniu temperatura
wyniosła niepokojące 67 stopni. Dotknąłem radiatora i był bardzo ciepły, a
na DFI był zawsze letni. Nie wiem z czego to wynika, teraz trochę
zgłupiałem.Wiem, że to zależy od procesora, jaką ma temperaturę, bo jeden
1600+ drugiemu nie równy, ale żeby ten sam procesor w róznych płytach
inaczej się grzał - dziwne.

Jak to może być, że ten sam procesor w takiej samej konfiguracji, w tej
samej obudowie grzeje się zupełnie inaczej na różnych płytach głównych?
Nie wiem czy to tak zostawić, czy może coś zmienić. Może Soltek daje większe
napięcie na procesor (w obu przypadkach mam w BIOSie na auto)? Macie jakieś
gugestie co z tym zrobić?

Ps. Radiator mam spory z wentylatorem 8x8 cm.
Ps2. Ciekawe dlaczego na jednej płycie SDI działa duuużo wolniej, już
chciałem reklamować w TPSA.

--
Pozdrawiam
Paweł Paluszyński