Re: Porownanie chipsetow

Autor: Piotr Respondek (pytong_at_kki.net.pl)
Data: Mon 04 Feb 2002 - 20:06:01 MET

Użytkownik "Radoslaw Sokol" <rsokol_at_magsoft.com.pl> napisał w wiadomości

: Wydajnościowo raczej będą bardzo podobne, może z minimalną przewagę
: KT133A. Jednak SiS daje możliwość łatwego upgrade do pamięci DDR
: (za cenę jednak małej ilości slotów pamięci, zarówno SDR jak i DDR).
:
: Do platformy która ma stać i pracować dwa lata bez upgrade polecałbym
: KT133A, a do komputera który ma być aktualizowany co jakiś czas,
: SiSa (a więc ECS K7S5A, bo nie ma chyba innej płyty na tym chipsecie).
: W tym drugim przypadku może jednak warto zastanawiać się nad KT266A
: od razu?
:
Dziękuje za informacje. Chciałem jeszcze zapytać, jak wygląda transfer
danych pomiędzy mostkami (KT266A), bo na jednej stronie traktującej o K7S5A
znalazłem coś takiego:

"Jak się okazuje wewnątrz posiada również podział na mostek południowy i
północny, jednak połączenie realizowane jest z dużo większą
przepustowością - 1.2GB/s. Tak wysoki transfer inżynierom SiSa udało się
uzyskać dzięki połączeniu zwanym MultiThreaded I/O Link czyli
wielowątkowemu połączeniu wejścia/wyjścia. Dodatkowo również urządzenia PCI
są podłączone tym szybkim łączem !!! W związku z tym, że łącze posiada tak
wysoką przepustowość, oraz jest wielowątkowe różnica w wydajności
uwidacznia się przede wszystkim przy korzystaniu równocześnie z wielu
urządzeń (np. 2xdysk IDE + kontroler SCSI PCI + dysk SCSI). Według SiSa
różnice transferu w stosunku do konkurencji mogą wynieść od 35 do 150% !!!
"

I rzeczywiście - transfer z mojego dysku na dysk kolegi, który ma tę płytę
jest rzędu 23-25 MB/s, podczas gdy u mnie (te same dyski) na VIA KT133A 8-9
MB/s. Jest to dla mnie bardzo istotne. Jak wygląda to na KT266A. czy są
jakieś płyty, oprócz K7S5A, które umożliwiają stosowanie 2 rodzajów
pamięci? I czy w ogóle polecie kupno płyty na SiS - ja jakoś nie mam
zaufania do tego producenta; jak wygląda sprawa z kompatybilnością
programów działających na tym chipsecie?

Pozdrawiam.