Re: Dyskietka awaryjna - Wasze propozycje

Autor: Bartek Gliniecki (bgliniecki_at_box43.pl)
Data: Mon 04 Feb 2002 - 13:58:57 MET

Użytkownik "Artur 'Zmechu' Prokopiuk" <zmechu_at_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:99791AADA4725D04bios.help.pl_at_172.16.1.95...
> Kończę właśnie moją dyskietkę awaryjną, mającą docelowo służyć pomocy w
> nagłej potrzebie. Stawiam na uniwersalność, więc starałem sie wrzucić na
> nią najlepsze i najniezbędniejsze w takich przpadkach aplikacje. Zostało
> mi jeszcze ok 250kB wolnego miejsca, dlatego mam do Was pytanie: co byście
> proponowali jeszcze wrzucić na flopka?
>
> Mam:
> * DOS6.22 (himem, emm386, fdisk, format, mem, smartdrv, sys)
> * NC (ncmain, ncedit, ncff)
> * NU (ndd,unerase,unformat,diskedit)
> * BIOS (AwdFlash, UniFlash)
> dodatkowo obsługa CD-ROM-u, RAM-disk,

Ja na taką dyskietkę ratunkową przeznaczyłem ZIPa 100 MB ;-)) Oczywiście nie
całe 100 MB mam tych programów ratunkowych, ale już dawno wyszedłem z
założenia, że 1,44 MB to stanowczo za mało.
Ja bym dołożył przynajmniej jeszcze jedną dyskietkę. Moje propozycje:
* DOSowy sterownik myszy (dla NC na przykład),
* PQMagic,
* Norton Ghost,
* programy do odzysku utraconych danych (EasyRecovery, PQ L&F),
* edytor rejestru pod DOS,
* pakiet do operacjach na plikach pod DOSem z zachowaniem długich nazw,
* antywirus.

Generalnie jest jeszcze inne wyjście - płyta. Robisz sobie płytę bootowalną
ze wszystkimi potrzebnymi programami, albo robisz dyskietkę z obsługą
CD-ROMu i resztę programów ściągasz z płyty. Jedna dyskietka na narzędzia to
IMHO za mało.

--
Pozdrawiam,
Bartek Gliniecki