Re: Wydajny serwer Linuxowy

Autor: Wojciech Puchar (wojtek_at_chylonia.3miasto.net)
Data: Thu 28 Feb 2002 - 16:08:40 MET

In pl.comp.pecet "Michał Kaczorowski" <mikacz_at_interweb.com.pl> wrote:
> Witam,

> Wlasnie jestem przed decyzja rozbudowy obecnego Serwera Linux'eowego.
> Na serwerze pracuje wlasciwie tylko Apache i MySQL.
> Jest jednak dosc mocno obciazony (baza to 60 MB danych i bardzo zlozone
> wyszukiwanie).
> Ilosc zapytan http do serwera w szczycie dochodzi do 15 / sekunde (lacznie z
> grafika)

niezbyt dużo jak na dzisiejszy sprzęt.

> O dziwo wyglada na to ze wystarcza serwerowi 512 MB pamieci - nie uwyza
> swap'a (standardowo ma zapas 60 MB)

a co w tym dziwnego. dziwne by było gdyby nie starczało.

> Rozwazam wymiane Plyty głonej, Procesora i Pamieci
> Juz slysze glosy ze najwazniejsza jest pamiec i dysk - zgadzam sie .... ale
> moje
> obserwacje mowia, ze te elementy sie "wyrabiaja".

i słusznie. dysk nie ma znaczenia skoro całość rzeczy mieści się w pamięci.
RAMu starcza.

> Moj typ to:
> - Pentium 4 1.8 GHz

zły wybór. pentium IV ma błędy i w praktyce nie jest szybsze (jest
wolniejsze) od P-III. przynajmniej w unixach.

polecam pentium III ew dual pentium III na chipsecie intela.

dysk i RAM przełóż z aktualnego.