Pin w złączu w kieszeni na HDD

Autor: Altair (altair_at_invalid.mail.w.sygnaturce.pl)
Data: Wed 27 Feb 2002 - 22:29:01 MET

Cześć :)

Wygrzebałem ze starego komputera kieszeń na dysk twardy ("standard
Optimusa" z 1995 r.) Okazało się jednak, że złącze do kabla z danymi
ma o 1 pin za dużo 8-) Tzn nowe wtyczki nie mają "dziurki" na jeden ze
środkowych pinów, podczas gdy stare posiadały coś takiego. Aby ją
podłączyć do nowego komputera musiałem urwać ten dodatkowy pin (a co
:P), podłączyłem kieszeń i wszystko niby działa... Niby, bo przy
podłączonym dysku (ale bez podłączenia do prądu) w logach Windows 2000
pojawił się błąd:
"Sterownik wykrył błąd kontrolera na \Device\Harddisk0\DR0" oraz "Na
\Device\Ide\IdePort0 został wykryty błąd parzystości." zaraz przy
starcie systemu. Odłączenie kabla z danymi pomogło i błąd się nie
pojawia. Gdy podłączyłem wcześniej dysk do prądu wszystko działało,
pliki się z niego otwierały itd.
Może ktoś wie za co był odpowiedzialny ten pin i czy czasem
użytkowanie komputera w takiej konfiguracji (kieszeń z dodatkowym
dyskiem jest na slave, dysk systemowy na master na tym samym kanale)
nie przyniesie mi utraty albo przekłamania danych :(

pozdrawiam, Marek

--
altair_m_at_go2.pl http://www.altair4.prv.pl http://www.metalmidi.prv.pl
We sail through endless skies, stars shine like eyes...