Re: temperatura na procku

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl.__!__)
Data: Wed 27 Feb 2002 - 17:32:59 MET

Piotr wrote:

> jaka moze byc roznica temperatur miedzy prockiem
> a siedzacym na nim kaloryferkiem ?... miedzy nimi
> jest pasta termiczna ...

Zależy gdzie mierzysz.

Kiedyś porównywałem pomiary z diody Celerona II i termistora
"przytulonego" pod radiatorem, bliziutko rdzenia i pomiary były z
dokładnością do ok 3°C zgodne, z tym, że dioda w Celeronie reaguje na
obciążenie procka obliczeniami w ciągu kilku sekund, a czujka była
bardziej sprzężona z radiatorem i trzeba było ok 10 minut żeby
temperaturę można było uznać za zgrubnie ustaloną.

Jakby się mocno uprzeć i chcieć stale monitorować temperaturę to możnaby
wyfrezować lub wywiercić w radiatorze zagłębienie blisko części
stykającej się z jądrem i wkleić tam termistor, ale to trochę roboty.

--
Pozdrówka,
        Artur Gawryszczak