Re: Prośba o wyjaśnienie

Autor: Krzysztof Karczewski (krzysztof_at_formica.pl)
Data: Tue 26 Feb 2002 - 09:18:53 MET

Użytkownik "WG" <w_gol_at_friko6.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam ,
>
> Niech mi jakiś mądrala wyjasni czym różni się sterownik
> urządzenia od oprogramowania urządzenia , gdzie i
> dlaczego mamy
> sterowniki
> a gdzie oprogramowanie ,jakoś tego nie czuję .
>
> pozdr wgol

Sterownik to program pozwalający systemowi operacyjnemu rozpoznać i
obsługiwać urządzenie (dzięki niemu nie pali się żółty wykrzyknik w
Menedżerze)
Oprogramowanie pozwala korzystać z urządzenia. Czyli np. sterowniki do
nagrywarki są wbudowane w Windows, ale dopiero oprogramowanie (np. Nero)
pozwala na niej nagrywać a menedżer plików (np. Windows Commander) używać
jej do odczytywania CD.
Sterownik jest do konkretnego urządzenia, oprogramowanie może być różne i
wykorzystywać różne urządzenia (w tym wypadku - różne nagrywarki) do tego
samego działania.
Pozdrawiam
Krzysztof