Problem z obrotami wentylatora

Autor: Margud (margud_at_wp.pl)
Data: Mon 25 Feb 2002 - 21:09:33 MET

Cześć

Mam taki problem z wentylatorem. Ponieważ mam włączonego kompa prawie non
stop i śpie przy nim, postanowiłem mu obniżyć obroty. Najprościej było
wyciągnąć z wtyczni kabelki czarny i czerwony i podpiąć do zasilania,
pozostawiając żółty w gnieździe na płycie głównej i tu zaczyna się problem
płyta nie mierzy obrotów wiatraka (ABIT KT7-Raid). Podobnie się zachowuje
płyta gdy wlutuje w kabel czerwony rezystor 100om i podłącze do gniazda w
płycie głównej (brak pomiaru obrotów).
Czy ktoś wie jak rozwiązać ten problem z pomiarem obrotów wentylatora,
ponieważ wolałby mieć włączoną opcje w biosie wylączania komputera przy
zatrzymaniu się wiatraka.

Pozdrawiam Marcin