Re: Rozmycie czcionek - da sie to wyregulowac ?

Autor: Radek Marcinkowski (radek_at_cbk.waw.pl)
Data: Mon 25 Feb 2002 - 20:40:03 MET

"Błyskacz" wrote:

> Witam :-)
>
> Pytanie jak w temacie ... monitor to Goldstar 44 Studioworks
> Objawy - obraz jest mdly a czcionka nie jest tylko czarna lecz czarna z
> szarym cieniem ..
> ... da sie cos z tym zrobic ? najlepiej we wlasnym zakresie bo to staroc i
> wozic do serwisu to sie niezbyt kalkuluje :(
>
> dzieki za odpowiedz
Mialem cos podobnego (w zupelnie innym ale rowniez starawym monitorze).
Rozkrecilem sprzet i uwaznie krecilem WSZYSTKIMI napotkanymi
potencjometrami, nawet nieoznaczonymi ale nie trymerami (chyba nawet
takich nie znalazlem). W sumie bylo ich chyba ze 6. Oczywiscie krecilem
kazdym z osobna zapamietujac pozycje - zrobilem to na oko ale mozna
pomalowac
potencjometr lakierem do paznokci, poczekac az wyschnie, potem
przekrecic
(az lakier peknie) i latwo wrocic do pierwotnej pozycji, zeby sie
pekniecie
"zgralo".
Pomoglo - czego sie oczywscie spodziewalem - krecenie potnecjometrem
opisanym FOCUS
(albo jakos podonie). Przed cala zabawa uzywanie monitora w
rozdzielczoscia
wiekszych niz 640x480 bylo zabojsttwem dla oczu teraz spokojnie chodzi
na 1024x768 - jestem z siebie dumny :)

Wszesniej przed tym wszystkim przygotowalem sobie taka bitmape na caly
ekran
z kreskami poziomymi i pionowymi w roznych kolorach (najlepiej RGB) oraz
jakis program wyswietlajacy litery, ktorych rozmiar latwo zmieniac (u
mnie
to byl xterm) i wszystko robielm z tym obrazem na ekranie. Warto tez
ruszac chociaz mysza, a najlepiej okienkami, zeby zobaczyc, czy
jaskrawosc
nie jest za duza i nie "zostaja slady" na wysluzonym kineskopie.

Dodakowo sugeruje przed wszystkim wyregulowac usatwienia: jaskrawosc,
kontast, RGB, itd... (te ktore sa normalnie dostepne od strony ekranu)
na jakies 50-70%, zeby pozniej po calej operacji grzebania w bebechach
mozna bylo jeszcze cos podregulowac, bez koniecznosci odkrecania
obudowy

Oczywiscie trzeba uwazac. W okolicach kineskopu (szyjka) sa napiecia 800
- 25000 voltow.
Najlepiej robic to dosc dlugim, dobrze izolowanym srubokretem w
towarzystwie
innej rozsadnej osoby, ktora w razie czego moze wylaczyc monitor z
sieci.
Raz w zyciu kopnal mnie kineskop (ale chyba nie 25kV) od telewizora w
zewnaetrzna
strone reki i az sie przewrocilem - a niby uwazalem...

Zycze owocnego krecenia i prosze powaznie potraktowac ostrzerzenia,
Radek Marcinkowski