Re: w32.Klez problem

Autor: \ (kpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Sun 03 Feb 2002 - 13:14:53 MET

Użytkownik Marek Szopinski <mssoft_at_mssoft.com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:a3emju$6lf$2_at_news.tpi.pl...
> proces. Potem się mnoży na danym komputerze i przez warstwę Netbiosa szuka i
> infekuje każdy inny komputer, nawet ten, który niczego nie udostępnia.

Akurat z tym się nie zgodzę (jestem świeżo po leczeniu małej sieci).

Jeżeli udostępnisz dysk tylko do odczytu to wirus tam się nie dostanie (sprawdzałem
-kontrolowana infekcja - wpadł tylko do katalogu roboczy który udostępniłem z pełnymi prawami)

Ale zarażony komp nie musi mieć zamapowanych żadnych dysków żeby zarażać
inne kompy bo wirus skanuje otoczenie sieciowe i widzi co jest udostępnione.

W tym tygodniu zabawę miałem przednią _wszystkie_ komputery (12)
udostępniały _wszystkie_ dyski z pełnymi prawami dostępu - wirus sobie biegał
gdzie chciał ;)

Żródło infekcji - stareńki komputerek tylko do poczty, z Win95, modemem 28.8 i Microsoft Mail ...
Pozostałe kompy miały Win98se którego wirus "na szczęście" szybko uśmierca
i nie zdążył niczego poukrywać czy skasować.

PeJot