Skanowanie, skanery???

Autor: dadarek1_at_poczta.onet.pl
Data: Sat 02 Feb 2002 - 23:06:20 MET

Witam wszystkich.Jestem tu 1 raz i od razu mam pytanie.Czy ktos moze mi
poradzic, jaki skaner nalezy kupic, by moc w miare szybko skanowac materialy
typu książi?Potrzebuje sporo materialow zapisac w wersji elektronicznej, i nie
chodzi tu o grafike, ale raczej o tekst, tak by go w miare mozliwosci potem
przeczytac, bez dalszej obrobki.Wiec bardziej wazna jest dla mnie raczej
predkosc skanowania .Jestem w tej materii zupelnym laikiem, i w kazdym sklepie,
sprzedawcy zachwalaja akurat te modele, ktorymi handluja, wiec te porady sa
nieobiektywne.Kwota do wydania to ok. 1000 do 1800zl.Firmy ktore biore pod
uwage to Plustek, Mustek, HP,takze Microtek i Agfa. A moze ktos zna
specjalistyczne firmy, ktore zajmuja sie skanowaniem?Prosilbym o ewentualne
linki, adresy itp.Ile to moze kosztowac? Ciekaw jestem, czy od firm
wydawniczych mozna kupic ich ksiazki , wydane np. na CD, a nie na papierze?
Czekam na ewentualne porady i uwagi .Pozdrawiam.Darek.