dysk 40GB i klopoty z autodetection

Autor: bad.worm (bad.worm_at_poczta.fm)
Data: Fri 01 Feb 2002 - 22:33:25 MET

Kupiłem dysk Seagate 40GB serii U6. Podłączony jest on jako
Primary Master pod płytę ATC-6220(BIOS najnowszy). Na Secondary
pracuje CDROM ASUS 45x jako Master i kieszeń jako Slave. Do tej
pory dla kieszeni miałem ustawiony w biosie tryb autodetection.
Po dołożeniu nowego dysku ten tryb zaczął się dziwnie zachowywać:
dysk jest wykrywany, ale widoczna jest jedynie partycja
podstawowa a CDROM znika. Testowałem to z dwoma dyskami(jako Sec
Slave) Seagate: ST33210A(3,2GB) i ST3144A(120MB). Zworki są
ustawione dobrze. Problem z dostępem do partycji rozszerzonej i
CDROM-a znika, gdy dysk z kieszeni ma ustawioną na stałe
konfigurację z biosa(user). Co jest przyczyną dziwnego zachowania
i jak się tego pozbyć? Dodam, że bios bez problemu łyknął całe
40GB.

--
Pozdrawiam      Bad Worm __   _
http://www.gusnet.prv.pl<_ / |_>