Re: Odejmowanie w kodzie dwojkowym

Autor: Marcin KRASOŃ (mk23418_at_sgh.waw.pl)
Data: Fri 01 Feb 2002 - 18:16:01 MET

To chyba NTG, ale nie wazne. Chodzi Ci mysle o system dwojkowy, tak?
Odejmowanie - dzialanie odwrotne od dodawania ;-)
Z tego, co mi sie wydaje, to tak samo jak i w dziesiatkowym. Czyli jesli
masz 111-100, to bedzie 011 (tak, jakbys pisamnie odejmowal):

111
-
100
____
011

A jesli od 0 musisz odjac 1, to odejmujesz z poprzedniej kolumny (tak jak po
naszemu w dziesiatkowym ;-)))

1010
-
0101
____
0101

110011
-
101010
______
001001

51-42=9.

Ok? To bylo na moj rozum, ale talentu pedagogicznego nie mam... wiem tylko,
ze to, co wyzej, wychodzi ;-)

Have a nice day!
pozdro
/krasus