Re: moj komputer - ciąg dalszy

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Mon 21 Jan 2002 - 19:56:15 MET

Hi,

Wojciech Giersz wrote:

> Moment, moment. Nie rozumiem toku Twojego rozumowania lub stosujesz jakas
> rozmyta logike ;). Twierdzisz, ze niedzialanie starego programu na
> Athlonie to zaleta procesora, zas jego poprawna praca na procesorze Intela
> to blad tegoz procesora? W takim razie dziekuje, nie mam wiecej pytan :)

Nie błąd procesora, a błąd producenta. Błąd polegający na tym, że
przedkłada pełną kompatybilność nad jak najwyższą wydajność w momencie,
gdy ta kompatybilność potrzebna jest jedynie znikłemu promilowi użytkow-
ników, którzy na dodatek wcale nie muszą mieć najnowszego sprzętu.

> IMHO powinno byc dokladnie na odwrot. Jesli procesor wchodzi na rynek, na
> ktorym sa juz inne modele, obojetnie jakiej firmy, byle ze soba zgodne
> (czyli np. architektura x86), to _musi_ byc zgodny w dol na wszystkie
> mozliwe sposoby, lacznie z nieudokumentowanymi cechami. Inne podejscie

Nie musi. Takie są _tylko_ oczekiwania (nieuzasadnione) użytkowników.

> "rewolucje", to robic ja porzadnie. Czyli: nowa architektura, nowa
> koncepcja, calkowite zerwanie z pozostalosciami po starych rozwiazaniach,
> czyli nowa sprawa od poczatku do konca. Ewentualnie przydaloby sie

To nie byłaby rewolucja, tylko głupota. Już parę razy próbowano takie
coś robić (vide PowerPC choćby) i co z tego wyszło? Kolejna platforma
niszowa jedynie. A mające problemy z parudziesięcioma starymi programami
procesory klasy x86 produkowane przez konkurentów Intela mają się świetnie,
czasem nawet lepiej niż "w pełni kompatybilne ze wszystkim" (co też nie
jest prawdą, bo wiele programów ma problemy też z nowymi procesorami Intela,
np. Turbo Pascal) procesory samego Intela.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./