VIA i wolny dysk

Autor: Piotr (PCF12_at_who.net)
Data: Mon 21 Jan 2002 - 19:34:24 MET

Kupiłem kiedyś płytę z chipsetem VIA (niestety).
Teraz mam same problemy. Od początku z wydajnością
pamięci, teraz dodatkowo z dyskiem.

Wszystko wygląda tak: płyta z chipsetem VIA (obsługuje
UDMA33, UDMA66), Celeron 633, dysk Maxtor 60GB z zainstalowanym
przed chwilą Windows 98.

Prędkość odczytu bez sterowników 4in1: max 4,6 MB/s
Po zainstalowaniu 4in1: wykrzyknik przy "Pierwszy kontroler
IDE (podwójna kolejka fifo)" (urządzenia nie ma lub
nie pracuje prawidłowo), prędkość jak wcześniej...

Co z tym zrobić? Przecież nawet bez UDMA transfer powinien
być kilka razy szybszy. W tym samym komputerze stary
dysk Quantum 10GB ma 12 MB/s.
Natomiast w innym, starym komputerze (P166, bez VIA) ten sam
dysk Maxtor 60GB ma 10 MB/s.

Piotr

--
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr