problem z plyta A-Trend ATC-6120

Autor: Konrad Zak (konrad_at_uni.wroc.pl)
Data: Mon 21 Jan 2002 - 13:59:01 MET

Witam.

Serwis A-Trenda http://www.atrend.com.tw/ lezy, podobnie ftp. Gdzie moge sie
dowiedziec, jaki najnowszy bios byl do plyty ATC-6120 i sciagnac go? Dotarlem
jak dotad do wersji 2.03 dostepnej pod

http://bj.software.chinese.com/drive/drive_bios/atrendatc6120_1.html

Do tej wersji upgradowalem swoj bios. Dzieki czemu dowiedzialem sie miedzy
innymi, ze trzy lata temu zostalem oszukany przez sprzedawce i mam w srodku
Pentium II Celeron, a nie Pentium II, mimo, ze na rachunku byl ten ostatni -
poprzedni bios pisal, ze to Pentium, bez wzmianki o Celeronie - zaitrygowany
wyjalem procesor i jest to rzeczywiscie Celeron. Ale to dygresja mala na temat
uczciwosci.

Dalsze poszukiwania doprowadzily mnie do wersji 2.08 dostepnej pod

http://www.zdnet.de/treiber/hs_prd/a-trend_mboard-wc.html

Niestety awdflash.exe, ktorego uzywam do upgrade, twierdzi, ze nie jest to
wersja bios-u dla mojego sprzetu, mimo, iz z opisu wynika, ze jest.

Dlaczego tak uparcie chce upgradowac bios?
1. W tej chwili kontroler na plycie nie widzi dyskow wiekszych niz 32GB.
2. Karta Inside TMC Dream GeForce2MX 400 64MB powoduje dziwne spowolnienie
komputera na starcie, to znaczy w zwolnionym tempie odbywa sie wyswietlanie
zwyklego tekstu, liczenie pamieci, itd. Widze wrecz jak pojawiaja sie
kolejno pojedyncze znaki. Pozniej jest juz ok, w windows karta dziala i nic nie
spowalnia. Ale start trwa koszmarnie dlugo.

Mam po prostu nadzieje, ze nowszy bios zalatwi sprawe. Moze jednak problemy leza
gdzie indziej i ktos z Was wie gdzie?

Pozdrawiam,

  Konrad Zak
  The Faculty of Law, Administration and Economics
  University of Wroclaw, Wroclaw, POLAND
  +48 71 3752874